lørdag 12. mars 2011

gOdtErOmPe, goDtEgRis, snOpekJeRrinG, snOperUd, goDtegæErn

herlig mmmmm, og det har faktisk stått at det er sunt godteri!!! 
et syn for øye og nydelig for meg...

Jepp....fortsatt noe for meg...




Med hånda på hjerte kan jeg si at alle disse navnene passer perfekt på meg. Jeg er alt og litt mer kan jeg inrømme.
Og særlig nå, for nå har jeg bestemt meg for å begynne et nytt og bedre liv....når det gjelder sukker inntaket.
Og det er vaaaaaanskelig, føler jeg har mistet noe av meg selv på en måte. Så etter yogaen i dag, spiste jeg noen velfortjente knekkebrød med biola til, satt meg ned i sofaen for å kul´n og leeeeengta etter noe nydelig sukker å spise.
Ble søren meg nesten helt ultra deppa når jeg tenkte at det skulle jeg ihvertfall ikke spise siden det var ukedag. KUN LØRDAG!!!!!
Nei, fy søren for en kjedelig kveld altså. Til og med Trond klarte ikke å muntre meg opp med sin fantastiske humor.
Uff, det som er xtra  kjedelig er jo at jeg vet at jeg har en viljestyrke som ei gris da. 
Og jeg klarer faktisk å overbevise barna om at mamma må jo ha litt goderi selv om det ikke er lørdag, for jeg har jo faktisk den tiden i måneden eller noe i den duren. Og det synes de er helt greit. 
Dumt når de blir større og skjønner at jeg lever på en løgn. 
Vel, får nå håpe at jeg har kommet over det værste suget inne den tid da.
Må nok ta visse forhåndsregler som følgende da ja: 
 - ikke godteri i hus 
- ikke åpne butikker 
- ingen penger i lommeboka
- ingen visa eller kredittkort
- trond sine kort godt gjemt
- ingen sparebøsser tilgjengelig
- ingen lørdagsgodt rester på barna sine rom
- ingen besøk av mamma som pleier å ta med masse godteri kjøpt på ferie

Hmmmm...det kan jo bli spennende for enhver i huset her dette prosjektet ser jeg. Ser også frem til gode humørsvigninger tipper jeg. Jeg er nok ikke den sunda-jenta som setter meg ned og stoooorkoser meg med litt grønnsaker og dipp, eller frukt og havrekli altså. Men, som en fantastisk ektemann så fint sa det, MIRAKLER HAR SKJEDD FØR.
Hvis ikke kan jeg jo også bare spise litt i skjul for å trappe ned. 
Eller evt kjøpe sukker-plaster (les: gründer-materiale).
Kan også dra mye på besøk for da får man jo mye man liksom ikke kan si nei til. Uhøflig skal jeg ikke ha på meg at jeg er!!!!
Får nok heller bare drømme om helg hele uka da.....
Og prøve å leve på luft og kjærleik.....(les: smil)...og det skal nok gå bra med den super ektemannen min...dødsrå dødsrå!!!!


clf



2 kommentarer:

  1. Rett og slett fantastisk :) Flink du e å skrive (ler meg skakk) :) Her er det UMULIG å snike i seg godterier uten å bli ferska!! De lukter sjokolade på laaang vei... klem Elisabeth H

    SvarSlett
  2. HE,HE,HE!!!! Velkommen i klubben fru Fredriksen. Skulle jo tro det var meg du hadde skrevet om her....godt å vite at vi er flere i samme båt. Takk for at du fikk meg til å dra smilebåndet heeelt rundt idag :) Klem

    SvarSlett