mandag 25. april 2011

påSke




God overstått påske alle sammen!!!
Vi i jet set familien har hatt en super duper påske( for min del så er det all den nydelige påske marsipanen som gjør susen).
Vi har vært på luxus hytta til fam Sønsteby på Fjellsetra og bare nyti livet. Ungene har til tider vært som en drøm, mannen har smilt sitt herlige rødvins smil og jeg har bare gått å tatt meg ut.
Påsken er jo for de fleste forbundet med lange skiturer på fjellet og kvikklunsj i lomma.
Nå var det ikke nok snø for mine arva ski, så det ble ikke noen slike deilige skiturer. Kunne jo ha gått fjellturer til fots da, men men...
Jeg gikk heller noen lange trilleturer rundt i hyttegrenden og koste meg. Måtte jo trimme litt for å kunne innta x kg godteri på kvelden...
Etter noen deilige middager var det bare å benke seg i sofaen klar til litt Monopol i godt selskap. At man blir grusa og bankrott på en to tre kan man leve med. 
Etter så mye fjell luft så sover man godt uansett...eller dvs hvis man da ikke har en mann som snorker og en datter på 1 år som ligger i midten og ikke vet helt hva hun vil.
Det var rett før begge to ble forvist på gangen, men nok en gang så viser jeg min storhet og lar dem sove mens jeg ligger å se i taket. 
Var nok ikke noe nydelig syn på morra kvisten, men man har nå sminke og gode kremer for en grunn.
Føler at påsken har fått frem det beste i meg, for jeg ble liksom så åpen for det meste.
Heiv meg med vellyst over kylling lagingen med bølla mi også, og synes nå at resultatet ble glimrende:





Var veldig enig når min svoger, Stian, mente jeg burde ta patent på dem og selge dem inn til de store butikk kjedene, mor, far og pønkerbarn! Så millioner på bok, here we come!!!

Påskeaften kom, påskeharen kom, godteriet fløt, solen skinte og dagen var stort sett glimrende. Så kom omgangssyke til pynte mor også, og da var det bare å sette seg i bilen å reise hjem...med livet som innsats.
Og på ferga fra Sykkylven kom middagen opp i bilen...herlig...
Pynte måtte sitte resten av turen i bare bleie, mens vi andre prøvde å holde pusten det beste vi kunne...
Men like blide var vi, for vi hadde uansett hatt en super påske med familien... 

hoppkonkuranse i skitten snø

påsketurist

apekatten bølla

verdens beste pappa koser med verdens beste pynte

søskenbarn 

tipp tipp oldefar 





clf








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar