søndag 26. juni 2011

dAgeNs Lia bOk

Når ungene blir rundt 6 år og oppover så ser man bare mindre og mindre til dem. 
Selvom man har gledet seg til at de skal klare seg litt mer selv, så tar man seg mange ganger i å ønske at de kunne trengt oss slik som før. 
Så for å få litt mer kvalitetstid med en 8 åring og en 6 åring, så har jeg gått til innkjøp av en bok. Nå leses det et kapittel hver kveld (ihvertfall nesten hver kveld da).
Og det er søren meg en god bok jeg har kjøpt altså. Må gi meg selv litt xtra ros for det. Kjenner at jeg kunne tenkt meg å lese den på senga selv, men har klart å la være hittil.
Boken heter SMARAGDATLASET og er skrevet av John Stephens.



Den er anbefalt fra 8 år og er en slags eventyr-fantasy!
Handler om tre søsken som i en mørk julenatt må sendes i sikkerhet fra noen mystiske og grusomme vesener som er på jakt etter dem.
De ender opp fra barnehjem til barnehjem.
Boken inneholder spøkelser, kjemper, en grevinne og en hær av sjelløse. Og et magisk atlas!
Når da atlaset krefter slippes fri kommer barna til en verden  langt borte fra menneskets.  Nå må de redde verden og og sin familie!!
Spennende spennende...
Og blir jo litt xtra piff over den når jeg "tar på meg" forteller stemmen min.
Neste er vel at jeg blir leid inn til å lese inn lydbøker!!!

Løp og kjøp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar