søndag 15. mai 2011

sØndag

I dag var vi så heldig at far i huset skulle se en fotballkamp lengre nord i landet, så da var det bare å finne på noe spennende...hmmm, lettere sagt enn gjort.
For med en 8 åring som bare vil være med kompiser og synes mora bare maser, ei 6 årig snuppe som har lopper i blodet og glemmer å si hvor hun har gått ( så det blir reine leteaksjonen) + 1 årige pynterud som ikke var helt i form og bare ville bæres. Da er lista lagt liksom.
Suste til slutt en tur på Sunnmøre Museum for å mate endene. Der var det da ingen ender, bare barn som hadde lyst på is, var sultne og redde for hestene de hadde så lyst til å se på.
Så ble ikke helt den familie utflukten jeg hadde tenkt, men biter man tenna sammen så går det meste.
Så vi hadde det kjekt også.
Bølla og Bengi fikk fanget seg noen rumpetroll (grøss), matet hestene og hønene. Pynte var godt plassert i vognene og gomlet på rosinene sine.
Var uansett godt å komme hjem igjen og legge beina høyt mens pynterud tok seg en powernap, og de to andre suste av gårde med venner. 
Ble til at det ble en powernap på mora også, og det var nok godt for alle parter. Kunne smile søtt til vakre Trond når han kom hjem på ettermiddagen, og hadde energi nok til en liten Wrestling kamp med skolebarna mine. Man lærer jo litt av all den infoen man får (selv om man ikke alltid hører like godt etter), og det kom godt med nå...hihi...
Nå sover de søtt alle 3 (snart alle 4), og jeg har slakta meg på sofaen med min nye bok Lykke-prosjektet av Gretchen Rubin.


Her skal jeg få noen ideer til å bli et bedre menneske, en bedre venn, en bedre kone, en bedre mor, en bedre husmor, en bedre ansatt.....
Hadde nok vært det ultimate at det var et kapittel om å bli en bedre kokk også, men det får jeg nok finne en annen bok til å bli...
Nå må jeg må hive meg på boken igjen...

Flott monday morning blues til dere alle...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar