mandag 28. februar 2011

tiNg sOm bETyR mAssE fOr mEG

Når jeg vandrer rundt i huset mitt og vasker, støvsuger, tørker støv, rydder med et vakkert smil om munnen, så er det enkelte ting som alltid får meg til å bli litt xtra glad.
Ting som betyr masse for meg, og da snakker jeg ikke om ektemannen som ligger som et slakt i sofaen på mac´n på fanget og spiller fotballmanager 2011. Heller ikke barna som jasser rundt og roter rundt bena på meg.
For det er jo en selfølge i seg selv.
Nei, jeg snakker om materielle ting rett og slett, men ikke hvilke som helst materielle ting.



Fantastiske vevde mini tepper fra barna. Noe av det første jeg fikk av dem, og jeg bare elsker dem. Og de var så stolte når de ga dem til meg også, så det gjorde bare gaven enda mer spesiell. Så de har en av hedersplassene i huset.







Denne tegningen fikk jeg av bølla for ikke så lenge siden, og tok den imot med tårene i øynene. Tenk at snuppe-luppa-duppa mi på 6 år faktisk tenkte å skrive noe sånn til mammaen sin....





Dette bildet fikk jeg av mamma når bestemoren min døde i mai. Har alltid sagt at jeg har hatt lyst på det bilde, og ble så glad når jeg fikk det. Elsket å være hos besteforeldra mine og savner dem masse, og er glad jeg fikk så lang tid med dem. 
Nå har jeg hengt dette over ektesenga. 





Her kommer jeg tilbake til sjiraff bildet som bengi laget til meg for noen år siden. Kjekt at han ville lage dette når han vet at mammaen er så fasinert av sjiraffer, og han er ganske så stolt av bildet selv også.


Håper jeg kan fylle huset mitt med flere slike "verdifulle" ting fremover, for det gjør noe med et hjem!!!!!!!!!!!!!




clf

4 kommentarer:

  1. Herlige ting! Og gøy at bildet til bestmor 'lever' videre! :o)

    SvarSlett
  2. Disse tingene gjør at det er greit å bli kalt materialist!
    Det bildet har alltid minnet meg om Åste.. Jeg trodde leenge da jeg var liten at det var henne:) haha

    SvarSlett
  3. forresten, når bestemor døde skrev jeg noen minneord om hun på siden min

    Her har du en direkte link, om du vil lese det.

    http://mariharlagetblogg.blogg.no/1273694917_hvil_i_fred_besta.html

    SvarSlett